Active Directory klargjort som intern telefonkatalog

I forbindelse med overgang til Lync så blir Active Directory vår nye interne telefonkatalog. Trio har frem til nå blitt benyttet som kildesystem for telefonnummer, som igjen har blitt synkronisert ut i vår ansattliste på web. Vi har nå laget en jobb som synkroniserer fasttelefon og mobiltelefon fra Trio til AD.

I forkant av at vi faser ut Trio vil vi bytte kildesystem for telefonnummer. Dette vil enten bli SAP lønns- og personalsystem med dens selvbetjeningsportal eller Active Directory med SharePoint mysite for selvbetjening. Vi vil ta en avgjørelse litt senere men uansett valg vil telefonnummer bli likt i SAP og Active Directory via ILM synkroniseringsjobber.

Alle våre ansatte har fått aktivert Lync bruker slik at de dukker opp i telefonliste.

Dette innlegget ble publisert i Lync. Bokmerk permalenken.

Ett svar til Active Directory klargjort som intern telefonkatalog

  1. Jeg bare snuble over bloggen din via Google, og jeg synes toppen

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s