HINT velger Competella Lync klient til sentralbord

Våre ansatte på sentralbord har i sammen med oss evaluert Lync sentralbordklient. Sentralbord personellet hadde et sterkt ønske om mer funksjonalitet enn Lync attendant kunne gi. Competella attendant oppfylte i følge dem behovet, og gav i tillegg noen nye nyttige funksjoner de ikke hadde i Trio.

Fordelen for oss på IT er at Competella Mulitmedia Attendant er programmert på toppen av Lync. Den bruker derfor direkte underliggende funksjonalitet i Lync, Exchange, AD og Sharepoint slik at gateway løsninger er ikke nødvendig.

Vårt behov til verktøy på IT-hjelp (Helpdesk) gjør at vi kun vil benytte standard Lync klient. Vårt kontaktsenter på opplæringskontor vil evaluere sitt behov for verktøy senere.


Det som gjorde at valget falt på Competella Lync sentralbord klient var følgende:

  • Kan se Outlook kalender til ansatte direkte fra klient.
  • Kan legge inn avtaler i Outlook kalender for de ansatte som ønsker dette.
  • Bedre visning av inn/utgående samtaler.
  • Kan hente inn samtaler som blir satt over feil.
  • Fritekstsøk på alle felter på ansatte hentet fra AD.
  • Mulighet for å få inn chat meldinger fra ekstern web side inn i kø.
  • Bilde av ansatte dukker automatisk opp.
  • Vi hadde uavhengig av sentralbord kjøpt flere komponeneter i Competella Unified communication Suite.

Competella har en pakke som heter Unified Communication suite. Vi kommer til å kjøpe denne da vi har behov for de fleste komponenter.

Pakken inneholder:

  • Multimedia Attendant
    – Sentralbord klient beskrevet over.
    – Implementeres i HINT
  • Availability Voice agent
    – Opplest fravær.
    – Sjekker i Outlook kalender og gir beskjed når person er ledig.
    – Ikke nødvendig å legge inn Outlook koder slik som MØT: FER: osv.
    – Sterke ønsker fra ansatte om at de ønsker denne funksjonen videreført med Lync.
    – Implementeres i HINT
  • Mobile Presence Gateway
    – For mobilintegrasjon.
    – Har støtte for Telenor, Netcom og TDC er like om hjørnet.
    – I dag benytter vi tilsvarende løsning fra Bluepossition, men kommer til å endre til denne. Årsaken til dette er pris og at det blir enklere ved support med mindre antall leverandører.
    – Implementeres i HINT
  • Routing agent for Microsoft OCS/Lync
    – Software som fikser et problem ved mobilintegrasjon i Lync.
    – Løser utfordringene i forbindelse med dobbeltanrop.
    – Implementeres i HINT
  • Plug-in for Lync Client
    – Fritekstsøk på alle felter i AD mot ansatte.
    – Mulig Lync funksjonalitet med kobling mot Sharepoint gir det samme.
    – Usikkert om HINT implementerer.
  • Multimedia Agent
    – Multimedia «lite» Contact center.
    – Ikke evaluert av oss enda.
    – HINT kommer trolig ikke til å implementere denne.

For mer informasjon om Competella sine produkter se her

Dette innlegget ble publisert i Lync. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s