Competella sentralbord satt i drift og Trio faset ut.

Samtidig med at siste studiested ble lagt over til Lync satte vi i drift ny sentralbordløsning basert på Competella. Etter en ukes innkjøringsperiode fungerer nå løsningen meget bra. Samtidig med overgang til Competella sentralbord ble Trio faset ut.

Her er førsteinntrykk på grensesnitt fra de som jobber på sentralbordet:

  • Enkelt å komme i gang og bli effektiv.
  • Bedre oversikt over ansatte når de nå får tilgjengelinghesstatus (presence)
  • Det går raskere å ta inn samtaler nå enn på tidligere løsning.
  • Løsning med å legge inn fravær/avtaler for ansatte i deres Outlook kalender fungerer godt.

Noen justeringer HINT må gjøre for å få løsningen enda bedre:

  • Vi må ha fokus på at ansatte oppdaterer sin Outlook kalender.
  • Vi må få lagt inn en del nummer til eksterne leietakere og andre som ikke ligger i vår AD. Dette gjøres manuelt i Competella eller i Active directory.
  • Vi må gi de på sentralbordet mulighet til å oppdatere kontaktinformasjon i AD.
Dette innlegget ble publisert i Prosjektstatus. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s