Studie: Det er ikke læreren, men metoden som har betydning.

Hvem er best i å undervise i vanskelig fysikk til en klasse på mer enn 250 studenter: Den høyt rangerte professoren med et utprøvd konsept, eller hovedfagsstudenter ved hjelp av interaktive verktøy mot studentgruppene. En test i etterkant viste at studenter i den interaktive klassen fikk i gjennomsnitt 74 prosent av spørsmålene riktig, mens de som lærte ved å bruke den tradisjonelle metoden scoret bare 41 prosent. Les mer om studie her

Årsaken til at studie ble kjørt med erfarne og uerfarne undervisningspersonell tror vi var for å fremheve metoden. Den viser at det finnes store muligheter ved å tenke altertativt. Vi utforsker nå hvordan vi med Lync som verktøy skal bidra til fjernundervisning for Grunnskolelærerutdanning og Vernepleie, bachelorgradsstudium høsten 2011. Med en god metode og dyktige lærere har vi sterk tro på like bra og kanskje bedre resultater enn med tradisjonell klasseromsundervisning. Erfaringer fra disse to studiene vil være førende for hvordan vi vil tilby Lync som verktøy til undervisning og samhandling for alle studenter i løpet av 2012.

Noen eksempler på interaktivitet i Lync er:

  • Videokonferanse
  • Dokumentdeling
  • Spørreundersøkelse (Likt clicker konsept i studie)
  • Interaktiv tavle
  • Chat
  • Virtuelle grupperom hvor 2 eller flere studenter kan diskutere før de går tilbake til virtuelt klasserom.

Trykk for å se en video som viser hvilke muligheter som finnes i Lync til å dele innhold med en eller mange deltakere. I tillegg vil det være naturlig med lyd og video av deltakere.

Se også video på hvordan clickers kan benyttes effektivt. Tilsvarende kan også være mulig med Lync via spørreundersøkelser og virtuelle grupperom.

Dette innlegget ble publisert i Lync. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s