Opptatt i en samtale funksjon fra Competella er satt i drift.

I etterkant av Lync utrulling har vi fått et krav fra våre ansatte om at de ikke ønsker at ny samtale kommer i gjennom når de er i samtale. Dette har vi nå fått løst via Competella routing agent.

Routing agent installeres på Lync frontend server og kan overstyre hvordan samtaler håndteres i Lync. Vi har satt opp «Busy in a call» funksjonen på servernivå for alle ansatte, men brukerne har mulighet til å overstyre i sin Lync klient.


Bilde fra Routing agent installert på Lync frontend. Vi har satt opp at alle samtaler internt og eksternt blir sendt til brukernes Exchange UM Voicemail  hvis de er opptatt i samtale. Som dere ser er det også mulig å styre samtaler ut fra andre precense statuser. Her kan man velge send til URI, Statusmelding eller Voicemail.

Routing agent funger nå slik hos oss:

  • Hvis ansatt er i Lync samtale går nye samtaler til voice mail og ansatt får e-post med melding eller tapt anrop.
  • Hvis ansatt er i mobilsamtale går nye Lync samtaler til voice mail (krever mobilintegrasjon)

Mer informasjon om Routing agent finner dere på Competella sine sider her

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s