Hvordan feilsøke lydutfordringer i Lync?

TroubleshootLync monitoring rollen er et meget godt verktøy for å ha oversikt over hvor mye de forskjellige tjenestene i Lync blir brukt. En etter vår mening viktigere funksjon er muligheten til å bruke rapportene for å feilsøke dårlig kvalitet i samtaler eller konferanser. Utfordringen er at det kan være vanskelig å forstå hva som er akseptable terskelverdier og hvilken påvirkning forskjellig typer nettproblemer har på kvaliteten.

Heldigvis finnes det dyktige personer som deler sin erfaring på område og en gammel og god artikkel fra MVP Curtis Johnstone som har vært og forsatt er til god hjelp for oss finnes her

I monitoring rapportene får man i tillegg til rapportering på nettverksporblemer gode indikasjoner på om feilen skyldes headset eller annet utstyr. Et meget kraftig verktøy som alle Lync administratorer bør bruke aktivt i feilsøking og proaktivt arbeid.

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s